Protejeaza mediul inconjurator!

Am creat o gama de servicii, pentru ca tu si firma ta sa respectati legislatia in vigoare. Vezi mai jos cu ce te putem ajuta!

Serviciile noastre

Raportari A.N.P.M

  • Conform OUG92/2021 orice societate comerciala (agent economic) are obligata sa tina o evidenta cronologica lunara sub forma de tabele pentru fiecare tip de deseu (menajer, hartie, plastic, lemn, etc) la sediu sau la punctul de lucru.
  • Evidenta gestiunii deseurilor se pastreaza 3 ani impreuna cu docmentele aferente si se prezinta la control.
  • Evidenta gestiunii deseurilor se completeaza cu codul fiecarui tip de deseu, cantitate generata, destinatia finala, modul de transport si daca a fost eliminat sau valorificat.
  • Orice activitate, fie o cafenea, un magazin, un hotel, un salon de masaj, un birou, spalatorie auto etc. va fi controlata din punct de vedere al dosarului pentru gestiunea deseurilor si modul in care este intocmit. Dar amenzile pot fi evitate! Garda de Mediu si Politia Locala controleaza toate societatile comerciale.

Atentie: amenzi de la 5000 de lei.

Cu ce va putem ajuta:

  • Completarea lunara a evidentei gestiunii deseurilor (obligatoriu orice tip de activitate).
  • Raportarea catre institutiile abilitate a informatiilor privind gestiunea deseurilor, conform legislatiei in vigoare.
  • Identificarea tipurilor de deseuri generate de dvs., colectare de date pentru intocmirea unei fise a deseului: codificare, caracterizare etc.
  • Audit deseuri.
  • Plan de prevenire si de reducere a cantitatilor de deseuri.
  • Intocmire formulare transport deseuri.
  • Valorificarea sau eliminarea deseurilor prin contactarea societatilor de profil.

PENTRU CE SE POT LUA AMENZI (de la 5000 de lei):

  • LIPSA EVIDENTEI GESTIUNII DESEURILOR.
  • LIPSA RAPORTARII LA A.N.P.M A EVIDENTEI DESEURILOR (ultimii 3 ani).
  • LIPSA CONTRACTULUI DE SALUBRITATE (ACOLO UNDE NU ESTE CAZUL).
  • LIPSA ETICHETELOR PE PUBELE DE DESEURI (INCLUSIV CODUL DESEULUI).
  • LIPSA PUBELELOR SAU A RECIPIENTELOR (MENAJER + SELECTIV).
  • LIPSA SELECTARII DESEURILOR PE CATEGORI.

Raportari A.F.M.

Societatile comerciale (agentii economici):

  • Care introduc pe piata nationala produse ambalate. De exemplu daca se importa din alta tara produse, se declara ambalajele in care au venit produsele respective trebuie sa achite contributia de 2 lei/kg de ambalaj.
  • Care achizitioneaza ambalajele primare, secundare si tertiare folosite pentru reambalarea produselor trebuie sa achite contributia de 2 lei/kg de ambalaj
  • Care distribuie pentru prima data pe piata nationala ambalaje de desfacere, pentru respectivele ambalaje distribuite pe piata nationala trebuie sa achite contributia de 2 lei/kg de ambalaj.
  • Care dau spre inchiriere, sub orice forma, cu titlu profesional, ambalaje, pentru respectivele ambalaje introduse pe piata nationala trebuie sa achite contributia de 2 lei/kg de ambalaj.
  • Care introduc echipamente electrice, electronice si baterii.
  • Au obligatia de a calcula si de a plati ecotaxa in valoare de 0,1 lei/bucata care introduc pe piata nationala pungi si sacose pentru cumparaturi, cu maner integrat sau aplicat, fabricate din materiale obtinute din resurse neregenerabile, obligatia de a calcula si de a plati ecotaxa in valoare de 0,1 lei/bucata.

Cu ce va putem ajuta:

  • Intocmirea lunara a declaratiei catre A.F.M. (Agentia Fondului pentru Mediu). Daca nu exista ambalaje in luna respectiva, declaratia tot trebuie intocmita si trasmisa dar pe 0.
  • Suport pentru identificarea cantitatilor de ambalaje.
  • Suport pentru intocmirea contractului cu un OTR (Organizatie de Transfer de Responsabilitate).
  • Intocmirea rapoartelor catre OTR.
  • Reprezentare la control.

Autorizatii – avize – acorduri de mediu

Autorizatie de mediu

Actul administrativ emis de autoritatea competentă pentru protectia mediului, prin care sunt stabilite conditiile si/sau parametrii de functionare a unei activitati existente sau ai unei activităţi noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului, obligatoriu la punerea în funcţiune. Desfasurarea activitatilor existente precum si inceperea activitatilor noi cu posibil impact semnificativ asupra mediului se realizează numai in baza autorizatiei/autorizatiei integrate de mediu.
In situatiile in care intervin modificari de fond a datelor care au stat la baza emiterii acesteia, titularul activitatii are obligatia de a transmite modificarile catre autoritatea competenta pentru protectia mediului si de a solicita revizuirea autorizatiei de mediu. Autoritatea competenta pentru protectia mediului emite o autorizatie de mediu revizuita, caz in care aceasta isi pastreaza durata de valabilitate a autorizatiei initiale, sau decide reluarea procedurii de emitere a unei noi autorizatii.

Pentru obtinerea autorizatiilor de mediu, intocmim:

  • Fisa de prezentare si declaratie, conform Ord. 1798/ 2007.
  • Bilant de mediu de nivel 0, I, II.
  • Programe de conformare si monitorizare.
  • Formular de solicitare, conform Ord. 818/2003 modificat si completat de Ord.1158/2005, completat cu Ordinul 3970/2012.

Valabilitate– potrivit OUG nr.195/2005 privind Protectia Mediului cu completarile si modificarile ulterioare – Autorizatia de mediu este valabila 5 ani.

Acord de mediu:

Actul administrativ emis de autoritatea competentă pentru protectia mediului, prin care sunt stabilite condiţiile şi, după caz, măsurile pentru protecţia mediului, care trebuie respectate în cazul realizării unui proiect. Solicitarea si obtinerea acordului de mediu sunt obligatorii pentru proiecte publice ori private sau pentru modificarea ori extinderea activităţilor existente, care pot avea impact semnificativ asupra mediului.

Pentru obtinerea acordurilor de mediu, intocmim:

  • Notificari.
  • Memorii tehnice.
  • Studii de evaluare a impactului.
  • Programe de monitorizare.

Valabilitate – Acordul de mediu este valabil pe toata perioada punerii in aplicare a proiectului.

Acord preluare ape uzate (Accept de evacuare)

Solicitarea si obtinerea Acordului de preluare (Accept de evacuare) este obligatorie pentru toti operatorii economici care au incheiat contract de prestari servicii cu Apa Nova Bucuresti S.A..  Acesta este un document emis de Apa Nova Bucuresti S.A. care va permite evacuarea apelor uzate in retelele de canalizare sau in statiile de epurare, cu obligatia respectarii normelor si normativelor in vigoare cu privire la conditiile si calitatea apelor evacuate.

Pentru obtinerea si/sau prelungirea Acordului de preluare intocmim:

  • Memoriul tehnic conform Ord. 799/2012 si Ord. 873/2012.
  • Planul de prevenire si interventie in cazul poluarilor accidentale (potrivit prevederilor Ordinului M.A.P.P.M. nr.278/1997).

Acordul de evacuare (Accept de evacuare) se emite cu sau fara program de conformare.

Colectare deseuri selective:

Venim in intampinarea clientilor nostri cu multiple solutii de colectare a deseurilor selective pe baza de abonament sau la cerere si garantam ca vor ajunge la centre de valorificare prin trasabilitatea deseurilor.

Ce colectam:

Deșeuri nepericuloase din ambalaje (hârtie – carton, plastic, sticlă, metal) obținute în urma depozitării, manipulării, reambalării și expedierii produselor preambalate primar, precum și din activitatea curentă de birou.

  • Deșeuri de hârtie (deșeuri de ambalaj de hârtie și carton): cutii de carton provenite de la diverse materiale și produse (de la mobilier, rechizite, produse alimentare, etc.), hârtie de împachetat, deșeuri de hârtie de tip maculatură: documente, ziare, reviste.
  • Deșeuri de plastic: deșeuri de ambalaj provenite de la diverse produse, consumabile, de tip folie, PET, alți recipienți de plastic.
  • Deșeuri de metal: deșeuri de ambalaj pentru băuturi și produse alimentare.
  • Deșeuri de sticlă: deșeuri de ambalaj de la recipienții pentru alimente.