Ba da, conform legislatiei chiar daca ai sau nu ai contract cu o firma de salubritate trebuie facute raportarile la mediu pentru deseurile generate in locatie.

Orice locatie si activitate (birou, cafenea, restaurant etc.) genereaza deseuri. De la sticla de apa bauta si ambalajele de la mancare ale angajatilor pana la deseurile industriale, cantitatile trebuie consemnate in registri pe tipuri de deseuri (menajer sau selectiv) si raportate la mediu ulterior.

Contractul de salubritate este obligatoriu dar nu inseamna ca sunteti in regula. Cantitatile ridicate de firma de salubritate trebuie completate in evidenta gestiunii deseurilor pe tipuri de deseuri in fiecare luna si raportate la A.N.P.M (AGENTIA NATIONALA PENTRU PROTECTIA MEDIULUI).

Pentru ce se pot lua amenzi (minim 20000 de lei):

  • Lipsa evidentei gestiunii deseurilor
  • Lipsa raportarii la mediu a evidentei deseurilor (ultimii 3 ani)
  • Lipsa contractului de salubritate (acolo unde nu este cladire de birouri)
  • Lipsa etichetelor pe pubele de deseuri (inclusiv codul deseului)
  • Lipsa pubelelor sau a recipientilor (menajer + selectiv) si neselectarea deseurilor